fbpx

איך לקדם סרטוני יוטיוב במנוע החיפוש של גוגל

youtube-seo-guide

המדריך לקידום ביוטיוב שייתן לסרטונים שלכם Boost ברשת. 

קרה לכם שחיפשתם מידע במנוע החיפוש, וקיבלתם תוצאות וידאו מתוך יוטיוב או ערוצי וידאו אחרים?

הסיבה לכך היא ביצוע אופטימיזציה לסרטונים, כלומר; התאמה נכונה של הגדרות הסרטון למנוע חיפוש של גוגל

איך לקדם סרטוני יוטיוב במנוע החיפוש של גוגל

לפני כעשור, חברת גוגל רכשה את אתר הווידאו השיתופי YouTube ובכך הפכה למנוע החיפוש הגדול והעשיר ביותר, עד היום. מנועי החיפוש של גוגל מציג מגוון של תוצאות, הכוללות; עמודי תוכן, תמונות, פרופילים ברשתות חברתיות וסרטוני וידאו.

קידום אתרים אורגני בגוגל, הוא קידום של אתר אינטרנט או בלוג, לדף התוצאות הראשון של מנוע החיפוש, תוך שימוש בביטוי מפתח רבים, המתארים בצורה נכונה ומדוייקת את התחום בו עוסק הארגון או העסק. וכשם שאנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח לצורך קידום אתרים אורגני (הופעה ללא תשלום לפי קליק), כך גם נבצע מחקר ביטויים לסרטונים בפרט, ולערוץ היוטיוב בכלל ובכך נגדיל את החשיפה שלנו במנוע החיפוש דרך קידום ביוטיוב.

 

מהו מחקר מילות מפתח – בקצרה:

מילות מפתח הם מילים, מונחים וביטויים שהגולשים מקלידים במנועי החיפוש כאשר הם מחפשים מידע על מוצר, שירות, מותג ועוד. מחקר מילות מפתח הוא מחקר מעמיק של כל הביטויים האפשריים (מילים בודדות או משפטים ארוכים) שיכולים הגולשים להשתמש בעת חיפוש – בעת המחקר ניתן יהיה לגלות מהם הביטויים שהגולשים הכי מחפשים ולאילו ביטויים יש היקף חיפושים נמוך.

בעת מחקר ביטויים מורחב, לרוב, אנחנו נגלה את שפת הגולשים, טרמינולוגיה ב'שפה אחרת', הדרך שבה הגולשים משתמשים לצורך החיפוש, שאינה בהכרח זהה לדרך שבה אנחנו מציגים את העסק, לדוגמא:

  • הביטוי 'צלמת הריון' – בעל נפח חיפושים של כ200 חיפושים בממוצע לחודש
  • לעומת זאת 'צילומי הריון' – בעל נפח חיפושים של כ3000 חיפושים בממוצע לחודש.

בתום מחקר מילים מעמיק, נקבל רשימה ארוכה של ביטויים ומשפטים שהגולשים משתמשים, כדי למצוא את המידע שאנחנו המומחים בו. 

מתי מנוע החיפוש של גוגל יציג תוצאות מ – YouTube?

למנוע החיפוש יש כמה 'סימנים' שנותנים לו אינדיקציה על איזה סוג מידע להציג לגולש, סרטוני יוטיוב במנוע החיפוש של גוגל יוצגו כאשר הגולש ישאל שאלות כמו:

  1. שאלות 'איך' – למשל: איך בונים אתר בוורדפרס? איך סורגים ללא מסרגה? איך מתקנים פנצ'ר?
  2. מדריך – למשל: מדריך לנראות נכונה בפייסבוק, מדריך להתקנת מדפסת אלחוטית, ועוד.
  3. המלצות או ביקורות – למשל: שואב אבק מרכזי המלצות, ביקורת על הסרט.., המלצות של לקוחות על..
  4. וידאו קליפ – שמות של זמרים וקליפים למשך; 'סע לאט', ' big in japan' ועוד
  5. שמות מותג או עסק – אם יש לכם סרטון תדמית ביוטיוב המוגדר על שמכם או שם העסק שלם.

לצורך חשיפה מקסימלית של הסרטונים שלכם, מומלץ לבצע מספר פעולות אשר יגבירו את מס' הצפיות של הסרטון, ויעזרו לו להגיע לעמוד התוצאות המוביל. 

איך מעלים סרטון ליוטיוב בצורה נכונה?

1. שם קובץ הסרטון  

צילמתם סרטון בנייד או קיבלתם סרטון תדמית ערוך? קודם כל שמרו את קובץ הסרטון על המחשב ושנו את השם לשם המכיל את ביטויי המפתח שלכם באנגלית!
למשל אם צילמתם סרטון בנושא איך להתלבש בסטייל, קראו לקובץ הוידאו: styling-how-to-dress .
מדוע באנגלית? שתי סיבות:
הראשונה – כדי ששם הקובץ לא יעבור המרה (של גוגל) מאותיות בעברית לרצף ארוך של מספרים ואותיות.
הסיבה השנייה היא כדי שלגוגל יהיה קל יותר להבין את נושא הסרטון מההתחלה (עברית, זו לא שפת האם של גוגל..)

 

2. כותרת הסרטון 

בחרו את מילת המפתח המתארת בצורה במדוייקת ביותר את הסרטון ושלבו אותה בכותרת הסרטון – העזרו ברשימת הביטויים ממחקר מילות המפתח שביצעתם.
לדוגמא: אדניות עץ – איך בונים אדנית מעץ, מדריך וידאו מעשי (חלק א').
הכותרת מכילה שתי ביטויי מפתח חשובים 'אדניות עץ' ו-'אדנית מעץ', הביטוי החשוב יותר פותח את כותרת הסרטון, ובמשפט אחד שילבתי התייחסות ברורה שנותנת לגוגל אינדיקציה לסוג המידע ע"י שימוש ב: 'איך' ו- 'מדריך' במספר חלקים.

 

3. תיאור הסרטון

תיאור הסרטון הוא ללא מגבלת תווים ומאפשר לכם להאריך ולפרט על תוכן הסרטון, והשירות או המוצר אותו אתם מציעים, עם זאת יש להתרכז ב-100 התוים הראשונים (3 שורות ראשונות), ולשלב בהם את ביטוי המפתח החשוב יחד עם קריאה שיווקית לפעולה כדי לגרות את הגולש שיפתח את התיאור המלא וימשיך למקור הבא שתרצה להפנות אותו; אתר / טלפון / רשימת תפוצה / פייסבוק / סרטון אחר ועוד.

 

 

4. תגיות סרטוןחשוב!

יש לכלול באיזור התגיות את ביטוי המפתח החשובים והמדוייקים לנושא המוצג. בחרו לפחות 5 ביטויים מדוייקים, הוסיפו את משפטי החיפוש הרלוונטיים שמתחילים ב'איך' או 'מדריך' או 'המלצה' וכו'. הוסיפו גם את שם העסק המותג או שמכם – זה יתרום לחשיפת העסק בעל העסק או המותג שלו, בשעה שגולשים יעשו עליכם 'גוגל'.

 

בשלב הזה אתם מוזמנים להוסיף לסרטונים שלכם כתוביות, מוזיקת רקע, ואלמנטים נוספים שיוטיוב מציעה בשלב העריכה.

 ואם אחרי המדריך הזה נתקלתם בשאלה או צריכים טיפל'ה עזרה  

צרו איתי קשר עכשיו

ודרך אגב, גוגל לעסק שלי כבר יש לכם?

המדריך לפתיחת פרופיל גוגל לעסק שלי עם עדכונים לשנת 2018 – כאן

החלטתם שהגיע הזמן לקדם את האתר? פנו עכשיו לייעוץ או הצעת מחיר

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
קידום אתרים בגוגל | Solo SEO - מרב גבעתי

צרו עימי קשר:

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן