fbpx

לקדם אתר עם גוגל לעסק שלי

איך לקדם את האתר עם גוגל לעסק שלי?

 (כולל עדכונים לשנת 2018 ו-2019) 

אישה אחת אמרה לי בתחילת דרכי כמקדמת אתרים עצמאית;

" אם לא תספרי לעולם – הוא לא יידע שהעסק שלך קיים! "

ככה המנוע חיפוש של גוגל עובד – אם לא תספרו לו שאתם פה,

הוא לא תמיד ידע להציג את העסק שלכם לקהל הרלוונטי עבורכם!    

איך לקדם את האתר עם גוגל לעסק שלי - כולל כל העדכונים לשנת 2019!

אחת המטרות העיקריות של מנוע החיפוש של גוגל הוא לתת לגולשים את המידע המהימן והעדכני ביותר בתוצאות החיפוש שלו. 

מאז שהסמרטפונים החלו להשתלט על חיינו, תנועת חיפוש הגולשים בעולם הפכה ממוקדת לוקאלית, ולכן ב-2011 גוגל השיקה את גוגל מקומות Google Places אשר הציעה מספר שירותים לעסקים ולעצמאיים על ידי הצגת הפרופיל העסקי במנועי החיפוש, כאשר גולש מחפש שירות/מוצר כלשהו יחד עם שם ישוב או איזור (לדוגמא: טכנאי מקררים בבאר שבע). 

ואז הגיע גוגל לעסק שלי…

בשנת 2015 גוגל יישמה מהלך יעיל מאוד, בעיקר לעסקים קטנים שרוצים לקדם את עצמם בחיפושים לוקאליים – והשיקה מחדש את תצוגת גוגל מקומות כ – גוגל לעסק שלי

גוגל לעסק שלי (או באנגלית: GMB – Google My Business) הוא שירות חינם המציע מגוון רחב של תכונות שיסייעו לבעלי עסקים להגדלת הפניות לעסק, לתנועה מדוייקת יותר לאתר ולחשיפה  רחבה יותר לגולשים שמחפשים מוצרים ושירותים מקומיים. השירות ניתן לכל בעל עסק, גם למי שאין אתר אינטרנט, ומאפשר רישום של סניפים נוספים על המפה, השייכים לאותו העסק. 

גוגל לעסק שלי - עדכונים לשנת 2018 | מרב גבעתי - how to create Google My Business 2018

עדכון אוקטובר 2019: 

עברו כמעט 5 שנים מאז שגוגל השיקה את גוגל לעסק שלי (Google My Business = GMB), ו – "מעל 150 מיליון עסקים מקומיים ברחבי העולם התחברו, וכיום מופיעים בגוגל מפות" (Amir Fish – Group Product Manager GMB).

גוגל מצידה מתפתחת ומציגה שיפורים והתאמות טובות יותר לצרכי הגולשים שלה,
משפרת ללא הרף את חוויית הגלישה בפרופיל באמצעות עדכוני עיצוביים ושיפורים בחווית המשתמש, ובממשק הניהול במחשב ובאפליקציה שבנייד.

פרופיל GMB מפגיש בין עסקים ללקוחות פונציאלים ומהווה נכס מרכזי לצורך קידום אורגני מקומי במנוע החיפוש של גוגל. 

רוצים לקפוץ ישר לתכונות החדשות שנוספו בסוף 2019? >> לחצו כאן

אז אם עדיין אין לך פרופיל גוגל לעסק שלי – זה הזמן!

איך מתחברים לגוגל לעסק שלי?

ראשית אתם צריכים שיהיה לכם חשבון משתמש של גוגל (אם אתם משתמשים ב-Gmail או בAds אז כבר יש לכם), אם אין לכם חשבון פתחו אחד חדש בקישור הזה

לאחר כניסה לחשבון הגוגל, היכנסו לדף הבית של גוגל לעסק שלי ולחצו לרישום פרטי העסק.

הכניסו את שם העסק ולאחר מכן את הכתובת המלאה ובדקו אם אתם כבר נמצאים בגוגל מפות. 

אם בעבר היה לכם פרופיל בגוגל מקומות, הוא אוטומטית התעדכן בפרופיל ה'גוגל לעסק שלי',

אם לא – קדימה! הוסיפו את העסק שלכם. 

הקפידו על פרטים מלאים ונכונים!

גוגל יודעת לזהות מתי הרישום הוא אמיתי ומתי מדובר ברישום כוזב (ספאם).

כרטיס גוגל לעסק שלי - עדכונים לשנת 2018 | Google My Business - GMB
כרטיס גוגל לעסק שלי - תצוגת נייד 2018 (לחץ לצפיה)

כך זה נראה בתהליך רישום העסק:

אימות העסק בגוגל לעסק שלי

לאחר מילוי הפרטים (שם עסק, כתובת טלפון) ולחיצה על 'הבא', גוגל יבקש מכם לאמת שאתם הבעלים של העסק. 

האימות יכול להגיע במספר צורות;

  1. אימות באמצעות שיחת טלפון,
  2. אימות באמצעות הודעת SMS,
  3. אימות באמצעות הודעת אימייל
  4. אימות באמצעות מעטפה בדואר לכתובת העסק שסיפקתם ובה הקוד, שאותו תצטרכו להקליד בסופו של תהליך.

אם לעסק שלכם יש יותר מנקודת שירות אחת (כמו סניפים, משרדים או שלוחות) תוכלו להקים עבור כל מיקום נקודת שירות על המפות של גוגל. 

ההמלצה שלי;
הורידו את האפליקציה לנייד – מפה, ובצעו את הרישום הראשוני דרכו.
רוב הסיכויים שתתבקשו לבצע אימות מיידי באמצעות שיחה או SMS.

ועד להגעת המעטפה, תוכלו להמשיך ולעדכן את המידע העסקי שלכם בלוח הבקרה של גוגל לעסק שלי;

גוגל לעסק שלי - עדכונים לשנת 2018 | Google My Business - GMB

כשהמעטפה תגיעה (ואליי היא הגיעה אחרי שבוע ימים בדיוק!) הכנסו לקישור הזה:
google.com/verifymybusiness – והקלידו את הקוד שקיבלתם.

האימות עבר בהצלחה?

פנטסטי! 

מעכשיו יש לכם פרופיל ב'גוגל לעסק שלי' – תדאגו לעדכן אותו באופן שוטף! 

לא הסתדרתם עם פתיחת הפרופיל? >> צרו קשר עכשיו

עדכונים לשנת 2018:

בשנה האחרונה הוסיפה Google מגוון רחב של תכונות חדשות לטובת קידום העסק – ואלו הפיצ'רים החדשים בגוגל לעסק שלי;

פוסטים

תכונה חדשה של גוגל לעסק שלי שנכנסה כבר בקיץ 2017, 

העלאת של פוסטים מאפשר לכם להציג תוכן ממוקד עם כותרות, תמונות מושכות את העין וכפתורי קריאה לפעולה גם יחד, בפרופיל המוצג בגוגל לעסק שלי.

הצגת פוסטים מאפשרת לכם לשתף ולעדכן ב:

  • מבצעים מיוחדים או הצעות יומיומיות 
  • להציג מוצרים קיימים וחדשים 
  • לקדם אירועים 
  • לשתף תוכן חדש באתר

אחת לחודש תקבלו מייל סיכום על החשיפה של הפוסטים הללו (תחפשו אותם בתיקיית 'עדכונים' ב-gmail שלכם). 

גם באתר פורום העזרה של גוגל לעסק שלי תוכלו לקרוא על חמישה עקרונות לכתיבת פוסט

סרטונים 

היום ניתן להעלות קבצי סרטונים, כפוסט חדש בפרופיל ה'גוגל לעסק שלי', או ישירות לגלריית הסרטונים הנמצאת תחת 'תמונות'.
(על הסרטונים להיות; באורך של עד 30 שניות ובמשקל של עד 100M, כרגע). 

נכון להיום, לא ניתן לשתף סרטונים ישירות מתוך ערוץ היוטיוב – אבל תמיד טוב ללמוד איך לקדם סרטוני יוטיוב

דף נחיתה

בעלי עסקים שיש להם אתר אינטרנט יזינו את כתובת האתר בפרופיל הגוגל לעסק שלי.
לאלו שאין אתר עסקי (עדיין) יכולים לפתוח דף נחיתה של גוגל, תחת הכתובת
business.site
ולהזין את כל הפרטים החשובים, כמו: 
תיאור העסק, פרטי התקשרות, תמונות, קישורים ופרטים חשובים על העסק. 

לדוגמא: https://solo-seo.business.site/ 

שאלות ותשובות 

תכונה שמעניקה לגולשים שלכם את האפשרות לשאול שאלות ישירות מתוך תצוגת הגוגל לעסק שלי. בדרך זו תוכלו לעקוב אחר משוב הלקוחות באמצעות לוח הבקרה של גוגל לעסק שלי, ולספק תשובות לשאלות נפוצות שיוצגו ישירות בתצוגת הפרופיל שלכם.  

אם עדיין לא הסתדרת - לא להסס, דברו איתי >>

תוספות חדשות בגוגל לעסק שלי 2019:

ביקורות – נהלו והגיבו לביקורות של הלקוחות

האינטראקציה עם לקוחות בתגובה לביקורות שלהם, ממחישה כי העסק שלך מעריך את לקוחותיו ואת המשוב שהם משאירים לגביו.

שאל את עצמך:
אם חיפשתי שירות בגוגל – לאיזה אתר אכנס?
לזה שיש לו מספר גדול של ביקורות בממוצע גבוהה או לזה שיש מספר נמוך, אם בכלל..?

ביקורות חיוביות עתידות להשפיע לטובה על לקוחות פוטנציאליים בעת חיפוש של שירותי העסק שלך, והן גם מגבירות את הנראות של העסק שלך בתוצאות החיפוש. לשמחתינו, גוגל יצרו ממשק קל לתפעול והבנה ולכן הלקוחות יכולים להשאיר ביקורת בצורה מאוד פשוטה ממסך המחשב או מהנייד 

תעודדו את הלקוחות שלכם להשאיר משוב, על ידי יצירת קישור לחיץ המפנה לכתיבת ביקורות על העסק שלך!! 

5/5

חשוב להקדיש זמן ולבקש מלקוחותיכם להשאיר לכם ביקורת. מעורבות הלקוח היא פרמטר חשוב לאמינות הפרופיל בפרט ובקידומו האורגני של הפרופיל, בכלל.

כתבו לכם ביקורת? מעולה – הגיבו לו בחזרה.
בין אם זו ביקורת 5 כוכבים ובין אם זו תלונה או דואר זבל, הגיבו בהתאם.
לצערי, אין אפשרות למחוק ביקורות של גולשים, אין הרבה מה לעשות בקשר לזה מלבד לדווח על כך.

נסו בעצמכם לכתוב ביקורת כדי לחוות את התהליך מנקודת מבטו של הלקוח. זה יעזור לכם להבין איך זה עובד ולאפשר לך לשלב בקלות את יצירת הביקורות בתהליך קשרי ושימור הלקוחות שלך.

הודעות – פניה ישירה של הלקוח באמצעות הודעה

תכונה המאפשרת ללקוח הפוטנציאלי לשלוח לכם הודעה ישירה מתוך הפרופיל שלכם ולתקשר איתכם ישירות און ליין.
כן-כן, ממש כמו המסנג'ר של פייסבוק – רק שהתכונה הזו ניתנת לתפעול באמצעות האפליקציה בלבד,
כלומר, התכתבות עם הלקוחות מתאפשרת רק למי שהוריד את האפליקציה לנייד. כבעלי הפרופיל, תקבלו התראה למייל (כמו בתמונה המצורפת) אבל כדי לנהל את הצ'ט עם הלקוח, נדרש היישומון של Google My Business בסמארטפון.

טיפ חשוב!
היכנסו להגדרות הפרופיל (במחשב / באפליקציה) וודאו שאתם מקבלים התראות על קבלת הודעות ועדכונים מהאפליקציה של גוגל לעסק שלי – אחרת אתם עלולים לפספס פניה רלוונטית וחשובה. 

ועוד דבר, אם יש לכם טלפון נייד מסוג Xiaomi Redmi – אל תשברו את הראש, 

יש באג בגירסת המכשיר ולא ניתן לצפות בהודעה הראשונית שהלקוח שולח.. לכשיסתדר – אעדכן!

ועוד פיצ'רים חדשים – נכון לאוקטובר 2019:

  1. ברכה אוטומטית
  2. בקשה להצעת מחיר
  3. שמות וכתובות URL מקוצר
  4. עוקבים

ברך את הגולש! 

בהמשך לפונקציית ההודעות בפרופיל, גוגל הוסיפו את האפשרות להציג הודעת "ברכה אוטומטית" שתשלח בתגובה, מיד לאחר שהלקוח שלח לכם הודעה. 

בקשות להצעת מחיר – 

מעכשיו תוכלו לקבל בקשות להצעת מחיר ישירות מהאפליקצייה של גוגל לעסק שלי, באמצעות הודעה שמתקבלת מתוך הפרופיל שלכם

שמות וכתובות URL קצרים – 

בעלי פרופיל GMB יכול לבחור לעצמם שם (אותיות באנגלית בלבד, ללא רווחים) ולייצר לעצמם כתובת מקוצרת לפרופיל שלהם, ובכך לעזור למשתמשים למצוא אותם בקלות. הקישור המקוצר יעיל גם לצורך שיתוף עם לקוחות כדי לקבל עדכונים, לבצע הזמנות ולהעניק ביקורות לעסק.

במהלך החודשים הקרובים, גוגל תוסיף תכונה המאפשרת לך לחפש את השם הקצר יותר הזה במפות גוגל.

תנו לגולשים לעקוב אחרי מבצעים – 

אחוז ניכר עד כמחצית מהגולשים מחפשים באינטרנט 'מבצע טוב'. גוגל לעסק שלי מאפשר לעסקים להציע ללקוחותיהם מבצעים בתמורה למעקב במפות גוגל. בפעם הראשונה שהם עוקבים אחרי עסק או ארגון, העסק יוכל לתגמל את עוקביו במבצע ובכך להפוך אותם ללקוחות נאמנים.

* הסרטון מתוך https://www.blog.google

למה ואיך להשתמש בגוגל לעסק שלי לטובת קידום העסק שלכם? 

עדכון שוטף של פרופיל הגוגל לעסק שלי מהווה חלק מכריע בדירוג החיפוש המקומי!

עדכנו את הפרופיל בכל שינוי משמעותי שלקוחותיכם צריכים לדעת, בשילוב מילות מפתח רלוונטיות. 

  • תנו לגולשים מידע עדכני שיש לכם, כמו למשל: כתובת מדוייקת, מאפיינים לעסק, יציאה לחופשות חג, או שינויים בשעות הפעילות.
  • עקבו אחרי ביקורות גולשים, הגיבו לביקורות חדשות שהתקבלו ובקשו מלקוחות לחפש אתכם ולתת ביקורת בכרטיס העסק שלכם.
  • הוסיפו תמונות חדשות של הפעילות היומיומית שלכם
  • הוסיפו סרטונים ומדיה מאירועים שבהם את נוכחים
  • שווקו אירועים וקידומי מכירות
  • הקפידו לבקר בלוח הבקרה שלכם מידי שבוע ולעדכן בכל דבר חדש
  • והעיקר העניקו ערך חדש לגולשים שלכם – שתפו אותם בחידושים ותנו להם סיבה טובה לעקוב אחריכם.  

 

ואם אחרי המדריך הזה נתקלתם בשאלה או צריכים טיפל'ה עזרה  

צרו איתי קשר עכשיו

דילוג לתוכן