fbpx

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש של גוגל - SEO

מאז כניסת רשת האינטרנט לחיים המודרנים, ניכרת שליטתה במגוון תחומים בחיי היומיום, בעולם העסקי, בעולם הפרטי ובכל תחום אפשרי, כגון: אקטואליה, כלכלה, רשתות חברתיות, ניווט וכמובן שגם בתחום הפרסום במדיה בכלל והשיווק באינטרנט בפרט. 

היום ניתן לגלוש באינטרנט ולחפש מידע במנועי חיפוש בכל מחשב השולחני, טלפון הנייד, מחשב נייד או טבלט. 

המטרה של מנועי החיפוש הקיימים ברשת היא להציג את התוצאות שיניבו לגולש את המידע שהוא חיפש בצורה המדוייקת וממוקדת ביותר עבורו, ולמען מטרה זו קיים תהליך קידום אתרים. 

קידום אתרים אורגני (SEO) הוא רצף של פעולות המבוצעות באתר וברחבי רשת האינטרנט במטרה לדייק את תחום המומחיות של האתר שלכם למנועי החיפוש בכלל, ולמנוע החיפוש של גוגל, בפרט, ולהציגו בפני גולשים פוטנציאלים בעמוד התוצאות הראשון. מנוע החיפוש הנפוץ ביותר והפופולרי ביותר הוא מנוע החיפוש של Google, שמטרתו להציג את התוצאות האיכותיות ביותר (מבחינת התוכן), העדכניות ביותר (רלוונטיות) תוך דגש על תוצאות לוקאליות בזמן אמת. 

קידום אתרים אורגני בגוגל - SEO - Time For Marketing Message Shows Advertising And Sales

בישראל, Google.co.il מובילה את שוק החיפושים המקומיים, במחשבים וסמארטפונים – כאחד, ומשאירה אבק למנועים אחרים כמו יאהו או בינג של מיקרוסופט. גוגל נהנית משליטה נרחבת בחיפושים האורגניים (SEO) והממומנים (PPC) כאחד, ומציבה למקדמי האתרים סטנדרט גבוה להצגת אתרים במנועי החיפוש שלה.

קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש זו עבודה קבועה ומתמשכת הדורשת נחישות והתמדה.

נדרשת סבלנות ויכולת לנהל 'מערכת יחסים' ארוכה ויציבה עם האתר שלך, משום שתהליך הקידום הוא תהליך ארוך טווח שמניב תוצאות לאחר מספר חודשים עד שנה. גם לאחר השגת התוצאות הרצויות, יש צורך לתחזק את העבודה ולשמר אותה, ולכן ההחלטה לקדם אתר לבד בגוגל לאחר שירות קידום אתרים אורגני ממושך, מצריכה התחייבות מבעל האתר להמשיך ולתחזק אותו ביצירת ערך ותוכן חדש באופן רציף.

רוצה לקבל יותר לקוחות המדוייקים לעסק שלך?

צור קשר עכשיו!

איך קידום אתרים עובד?

לאסטרטגיית העבודה של קידום אתרים אורגני בגוגל קיים דפוס קבוע הכולל סדרת פעולות לצורך הגדלת נוכחות במנועי חיפוש;

אופטימיזציה למנועי חיפוש – התאמה לגוגל (SEO: Search Engine Optimization)

אופטימיזציה לאתרים – מקבץ פעולות שמבצעים בתוך האתר התאמה של כל עמודי האתר (עמודי תוכן, פוסטים, המדיה ושאר האלמנטים) על ידי הגדרת תגיות הקידום (Meta Tags) תוך התבססות בביטוי מפתח מדוייקים וברורים עבור כל עמוד – במטרה שהאתר יופיע בדף התוצאות הראשון המוצג לביטוי שהגולש חיפש.

תהליך האופטימיזציה מתחלק ל-3 חלקים;

א. אופטימיזציה לעמודי התוכן באתר
תהליך של התאמת האתר והדפים שבו, לאחר שנעשה מחקר ביטויי מפתח נרחב, כך שמנועי החיפוש יבינו את נושא האתר והתוכן שבו, ויציגו אותו עבור השאילתא שהגולש ביקש. את ביטויי המפתח החשובים ומדוייקים עבור העסק נשלב בתגיות הקידום (כותרות,, תיאורים. תמונות, תוכן, קישורים ועוד)

ב. אופטימיזציה למבנה האתר
בדיקת מבנה האתר מבחינת חווית משתמש, כלומר חלוקה ברורה של המידע ע"י קטגוריות (ספריות) בתפריט קבוע, חלוקה ברורהה של התוכן בתוך העמודים, פונט קריא וברור. בדיקת תקינות כל עמודי האתר ושמות הקישורים (Url) שאינם מובילים לשגיאה. בדיקת היררכיית התפריטים ושילוב מילות מפתח כראשי הקטגוריות, המובילות לתתי קטגוריות ולשאר העמודים באתר בסדר הגיוני לכל גולש, ולסיום לשלב מפת אתר.

ג. אופטימיזציה לתוכן הקיים מחוץ לאתר (Off Site)
כלומר, תוכן שפורסם ברשת בחסות האתר שלך, ושממנו נכנסים קישורים לאתר שלך. מדובר במאמרים מאתרים שונים, כתבות תוכן ממגזינים, איזכור או קישור מבלוגים וכדומה. חשוב להגדיר את כותרת המאמר בשילוב ביטוי 'זנב ארוך' ותיאור ייחודי ממוקד לכל מאמר.

תוכן איכותי בעל ערך

כדי להביא ערך חדש לגולשים באתר, ולהציג חדשנות ועדכניות מול רובוט הסריקה של מנוע החיפוש של גוגל, יש להעלות תוכן חדש באתר באופן קבוע. תוכן איכותי הוא תוכן שמשאיר את הגולש באתר ומוביל אותו לגלוש לעמודי תוכן אחרים באותו אתר. כדי להציג גדילה ועדכניות יש לחדש במאמרי תוכן בסגנון: טיפים, מדריכים, שאלות ותשובות, סיפורי הצלחה, מקרה בוחן, חדשות ועדכונים, סרטוני יוטיוב ותמונות חדשות. כל תוכן חדש שעולה צריך להכיל את כללי האופטימיזציה לעמוד ולשלב מילות מפתח מרכזיות.

מיקוד מקומי (Local)

כחלק מהשליטה הרמה של גוגל כמנוע חיפוש ראשי למשתמש הישראלי ממוצע, אחד מהפרמטרים לחיפוש הוא החיפוש הלוקאלי. היום מנועי החיפוש נותנות תוצאות גאורגפיות של עסקים בסביבתו של הגולש המחפש, לפי מיקומו, גם במחשב שולחני המחובר לחשבון הגוגל שלו, וגם בחיפוש מידע מתוך התקן נייד (מחשב נייד, סלולרי או טאבלט).

כאן נבצע שתי שפעולות, הראשונה רישום לגוגל לעסק שלי, מתוך חשבון הגוגל פלוס. הפעולה השניה היא התמקדות לוקאלית בתוכן, כלומר יש להוסיף מיקוד גיאוגרפי בשילוב ביטויי המפתח כתוכן נוסף בעל ערך מקומי, לאתר שאתה מקדם.

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק, הם בגדר חובה לכל עסק שמעוניין בנוכחות במנועי חיפוש. פתיחת עמוד בפייסבוק היא דרך נוספת להציג פרופיל עסקי ולהפיץ אותו ברבים. גם מנוע החיפוש של גוגל מציג דפים עסקיים של פייסבוק, אם הוגדרות נכונה ומציגים את הביטוי הממוקד שהגולש חיפש. כמוכן, דרך הפייסבוק ניתן גם לשתף עמודים מהאתר ולהביא תנועת גולשים אליו, ובעיקר ליצור קשרים עיסקיים.

מלבד רשת הפייסבוק חשוב לפתוח פרופיל אישי ברשת החברתית של גוגל, גוגל פלוס, ומתוכו להקים דף עסקי אשר מתחבר לגוגל מפות ומייצג את 'גוגל לעסק שלי'. עסקים שמתעדים את עבודתם, שמוכרים אובייקטים טרנדיים, ו/או קהל היעד שלהם הוא בני נוער וצעירים, מומלץ לפתוח חשבון אינסטגרם או פינטרס, בעיקר כדי שיוכלו לשתף את התמונות שצילמו מתוך רשתות חברתיות אלה עם רשתות חברתיות אחריות. עוד רשתות חברתיות היעילות לעסקים B2B: לינקדאין, טוויטר.
חשוב להטמיע באתר כפתורי שיתוף של הרשתות החברתיות שאתה רשום אליהם.

רישום לאינדקסים

רישום לאתרי אינדקסים מסווגים לפי תחומים, גדולים ומוכרים, אינדקסים של עסקים המציגים מפה מתוך אתרי מפות, אינדקסים למובייל – רישום לאינדקסים על פי תחומים – כל תחום והאינדקס המתאים לו.
אין טעם בלהשקיע ולהירשם לאתרים הקטנים המכילים אינדקס בלבד ללא מגזין קבוע או תוכן מתעדכן, פשוט אין בהם תועלת.

קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש זו עבודה קבועה ומתמשכת הדורשת סבלנות רבה, נחישות והתמדה משום שתהליך הקידום הוא תהליך ארוך טווח שמניב תוצאות לאחר מספר חודשים עד שנה. גם לאחר השגת התוצאות הרצויות, יש צורך לתחזק את העבודה ולשמר אותה ולכן ההחלטה לקדם אתר לבד בגוגל מביא עימו התחייבות גדולה וארוכה. 

דילוג לתוכן