fbpx

בניית קישורים ובחירת אנקור – מה חשוב לדעת

מה חשוב לדעת על בניית קישורים ובחירת אנקור | מרב גבעתי, קידום אתרים בגוגל

כחלק מתהליך קידום האתרים תבצעו החלפה של קישורים מול אתרים בנושאים המקשרים לאתר שלכם, באמצעות ציון מילה מתוך מאמר חדש שיפורסם באתר שלהם, שיעביר אותם לדף באתר שלכם- לקישור הזה קוראים אנקור.

למשמעות האנקור ( הטקסט שיקשר לאתר שלכם) יש חשיבות רבה, אך שרויה במחלוקת. חלק מהמקרים נאמר כי אנקור מדויק מביא את תוצאות הקידום הטובות ביותר עבור האתר, אך מנגד טוענים כי כדאי לשאיר את מילת הקישור טבעית כלומר עם מילות קישור וצירופי מילים, על מנת שגוגל לא יראה זאת כפגיעה באמינות האתר ויעניש אותנו

אז מה כן כדאי לרשום כאנקור?

מה גוגל אומר?

גוגל חושב תמיד על חווית המשתמש, לכן מבחינת גוגל, טקסט האנקור צריך להיות קישור הגיוני, ודף הנחיתה אליו יגיע המשתמש לאחר שילחץ עליו צריך להיות תואם. במילים פשוטות יותר- טקסט עוגן צריך לתאר את מה שמקבל הקורא בלחיצה עליו.

בנוסף, על פי גוגל טקסט אנקור טוב יכיל את הטקסט המדויק של הכותרת אליו האנקור מפנה, או תיאור של דף היעד. שימוש בביטוים "לחץ כאן" או "למידע נוסף" פחות עדיפה על גוגל.

אך שימו לב, במצב בו תעשו מספר רב של קישורים עם אנקור זהה לאותו הדף, גוגל עלולה לפרש זאת כתוכנית קישורים ישירה ועלולה להעניש את האתר על כך.

ההמלצה היא להשתמש גם בהתאמה מדויקת וגם בדרכים ייחודיות לתאר את הקישור אליו אתם מפנים.

עקבו אחר הטקסט המקשר שלכם:

כדי להימנע ממצבים בהם מספר רב של אתרים מקשרים אליכם עם אותו האנקור מומלץ לבצע מעקב אחר הקישורים. במצב בו אתם מבחינים כי מספר אתרים מפנים לדף בעמוד שלכם עם אותו האנקור שקלו לפנות אליהם בבקשה לשנות את האנקור במקצת בצורה שתשאיר את הרלוונטיות עבור המשתמש אך תשנה את החזרה של אותו האנקור.

דוגמא לדוח קישורים בכלי הזאפו:

דוגמא לדוח קישורים בכלי זאפו | מרב גבעתי קידום אתרים

לסיכום,
למונח האנקור יש משמעות חשובה עבור קידום אתרים בגוגל, לכן השתדלו לדייק אותה ככל שניתן לדף הנחיתה אליו המשתמש יגיע , ועם זאת להימנע מאותו המונח אנקור בתדירות גבוהה.

רוצים לדעת איך לקדם אתר בגוגל ולא יודעים מאיפה להתחיל?  בואו לשמוע מה אני מציעה!

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
קידום אתרים בגוגל | Solo SEO - מרב גבעתי

צרו עימי קשר:

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן