fbpx

5 הבעיות הנפוצות ב-GMB (גוגל לעסק שלי) ואיך לפתור אותם

גוגל לעסק שלי, בעיות נפוצות | מרב גבעתי קידום אתרים

גוגל לעסק שלי (GMB) הופך ליותר ויותר פופולרי עבור עסקים בארץ ובעולם ומסייע לקדם אותם ברשת החיפוש ללא כל הוצאה נוספת. באמצעות פתיחת פרופיל תוך ציון פרטי העסק, קישור לאתר תמונות ועוד כל עסק יכול להופיע בגוגל בהתאם לשורת החיפוש של המשתמש.

לעיתים יש מקרים בהם בעלי עסקים מתוסכלים מהשימוש במערכת בשל הודעות שגיאה או חוסר הצלחה בפעולה שניסו לבצע בפרופיל, כמו רישום לפרופיל קיים, העלאת פוסט שלא אושר ומחיקת תגובת ספאם. כדי לעשות לכם קצת סדר, לפניכם כמה מהבעיות הנפוצות שעלולות לקרות לכם בפלטפורמת GMB ואיך להתמודד איתם:

יש לי פרופיל בGMB אבל לא אני מנהל אותו

לעיתים קורה מצב שאדם אחר שאינו בעל העסק פתח את המשתמש עבור העסק שלכם, מה שעלול להוביל למצב שאתם לא בעלי ההרשאות לפרופיל המשתמש. איך פותרים את הבעיה? – נכנסים לגוגל לעסק שלי – לוחצים על "אני רוצה להתחיל לנהל"
גוגל לעסק שלי, איך משתמשים בפרופיל קיים? | מרב גבעתי קידום אתרים

– במידה ויש ברשותכם נכסים של GMB בשלב זה הם יופיעו מולכם, וכל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על "מיקום חדש". במידה ואין ברשותכם נכס, כל מה שתצטרכו לעשות זה לרשום את שם העסק שלכם ולמצוא את הפרופיל.

גוגל לעסק שלי, תהליך כניסה לפרופיל | מרב גבעתי קידום אתרים

– לאחר מכן תוכלו לראות את האימייל של הפרופיל, במידה והוא לא שלכם תוכלו ללחוץ על "בקש גישה" שיוביל אתכם לתשאול קצר על העסק והפרופיל שלאחר סיומו אתם והמייל שרשום בפרופיל תקבלו מייל לאימות תוך כשבוע ימים, כלומר על המייל הרשום בפרופיל לקבל או לדחות את הבקשה שלכם.

הפרופיל שלי הושעה

קורה מצבים בהם גוגל מחליט להשעות פרופילים כאשר הם עוברים על הכללים או הפרה של התנאים כמו למשל שינוי פרטים בתדירות גבוהה.

איך פותרים את הבעיה?
– בתור התחלה נמנעים! כדאי לעבור על ההנחיות ותנאי הרישום עם כניסתכם לפלטפורמה כדי למנוע השעיות ובעיות נוספות.
– לאחר שעברתם על ההנחיות, ועל הפרופיל וניסיתם לתקן את ההפרות האפשריות תוכלו להגיש בקשת השבה תוך כדי ציון שעברתם על הפרופיל ותיקנתם את ההפרות האפשריות, מומלץ לצרף הוכחות שהעסק קיים כמו תמונות וניירת כדי לאמת.

מתחרים מזויפים

יש מצבים בהם עבור מילות חיפוש או שם העסק מופיע פרופיל GMB מזויף או מלא במילות מפתח שתופס את המקום ברשת החיפוש.
איך פותרים את הבעיה?
– אם אכן מדובר בפרופיל המלא במילות מפתח באופן לא קריא, ניתן להציע תיקון ולערוך את שם העסק כדי להיפטר ממילות מפתח נוספות. ההצעה שלכם תיבדק על ידי גוגל ובהתאם לכך היא תשתנה.

הפוסט שפרסמתי לא אושר

לעיתים עלול לקרות מצב שכותבים פוסט מושקע לGMB, ולאחר כמה דקות מקבלים הודעה שנדיחה. הסיבה לדחייה יכולה להיות שימוש בתמונה לא ראויה על פי ההנחיות של גוגל, או בגלל התוכן.
איך פותרים את הבעיה?
– אם קיבלתם דחיה לפוסט, נסו לנסח את הפוסט מחדש ולשנות תמונה.
– השתדלו להימנע מתוכן פוגעני או מתמונות לא ראויות.
– הימנעו מכתיבת מספרי טלפונים ואתרים בפוסטים בתוכן הפוסט, במקום התשמשו בכפתור מניע לפעולה.

תגובות שליליות לא אותנטיות

ביקורות שליליות הם לא נעימות, במיוחד במצבים בהם התגובות השליליות לא נכתבו מהלקוחות עצמם אלה מגורמים אחרים שמטרתם לפגוע בעסק שלך.
איך פותרים את הבעיה?
– אם קיבלתם ביקורת שלילית ממתחרה או אפילו מעובד לשעבר, תוכלו לבקש להסיר את התגובה.
– יכול להיות שתאלצו לאמת את הסיבה לבקשה, אם זה עובד לשעבר תוכלו לנסות לאמת זאת דרך הוכחה מפרופיל הלינקדין שלו.

לסיכום,

גוגל לעסק שלי היא פלטפורמה טובה לקידום העסק ברשת החיפוש במיוחד עבור עסקים קטנים, לכן השתדלו להשקיע בפרופיל ככל האפשר ולהימנע מהפרות.

אם אתם בעלי עסקים ועדיין לא פתחתם פרופיל לעסק שלכם, אני מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ SEO שתקדם את האתר שלכם ותגדיל את הנוכחות שלכם בגוגל.

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
קידום אתרים בגוגל | Solo SEO - מרב גבעתי

צרו עימי קשר:

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן