איך לקדם את האתר עם גוגל לעסק שלי?

 (כולל עדכונים לשנת 2018) 

אישה אחת אמרה לי בתחילת דרכי כמקדמת אתרים עצמאית;

" אם לא תספרי לעולם – הוא לא יידע שהעסק שלך קיים! "

ככה המנוע חיפוש של גוגל עובד – אם לא תספרו לו שאתם פה,

הוא לא תמיד ידע להציג את העסק שלכם לקהל הרלוונטי עבורכם!   

גוגל לעסק שלי - עדכונים לשנת 2018 | מרב גבעתי - how to create Google My Business 2018

אחת המטרות העיקריות של מנוע החיפוש של גוגל הוא לתת לגולשים את המידע המהימן והעדכני ביותר בתוצאות החיפוש שלו. 

מאז שהסמרטפונים החלו להשתלט על חיינו, תנועת חיפוש הגולשים בעולם הפכה ממוקדת לוקאלית, ולכן ב-2011 גוגל השיקה את גוגל מקומות Google Places אשר הציעה מספר שירותים לעסקים ולעצמאיים על ידי הצגת הפרופיל העסקי במנועי החיפוש, כאשר גולש מחפש שירות/מוצר כלשהו יחד עם שם ישוב או איזור (לדוגמא: טכנאי מקררים בבאר שבע).

ואז הגיע גוגל לעסק שלי…

בשנת 2015 גוגל יישמה מהלך יעיל מאוד, בעיקר לעסקים קטנים שרוצים לקדם את עצמם בחיפושים לוקאליים – והשיקה מחדש את תצוגת גוגל מקומות כ – גוגל לעסק שלי

גוגל לעסק שלי (או באנגלית: GMB – Google My Business) הוא שירות חינם המציע מגוון רחב של תכונות שיסייעו לבעלי עסקים להגדלת הפניות לעסק, לתנועה מדוייקת יותר לאתר ולחשיפה  רחבה יותר לגולשים שמחפשים מוצרים ושירותים מקומיים. השירות ניתן לכל בעל עסק, גם למי שאין אתר אינטרנט, ומאפשר רישום של סניפים נוספים על המפה, השייכים לאותו העסק.

איך מתחברים לגוגל לעסק שלי?

ראשית אתם צריכים שיהיה לכם חשבון משתמש של גוגל (אם אתם משתמשים ב-Gmail או בAdWords אז כבר יש לכם), 

אם אין לכם חשבון פתחו אחד חדש בקישור הזה

לאחר כניסה לחשבון גוגל, הכנסו לדף הבית של גוגל לעסק שלי ולחצו לרישום פרטי העסק. 

הכניסו את שם העסק 

ולאחר מכן את הכתובת המלאה ובדקו אם אתם כבר נמצאים בגוגל מפות. 

אם בעבר היה לכם פרופיל בגוגל מקומות, הוא אוטומטית התעדכן בפרופיל ה'גוגל לעסק שלי', 

אם לא – קדימה! הוסיפו את העסק שלכם. 

הקפידו על פרטים מלאים ונכונים!

גוגל יודעת לזהות מתי הרישום הוא אמיתי ומתי מדובר ברישום כוזב (ספאם).

כרטיס גוגל לעסק שלי - עדכונים לשנת 2018 | Google My Business - GMB
כרטיס גוגל לעסק שלי - תצוגת נייד (לחץ לצפיה)

כך זה נראה בתהליך רישום העסק:

אימות העסק בגוגל לעסק שלי 

לאחר מילוי הפרטים (שם עסק, כתובת טלפון) ולחיצה על 'הבא', גוגל יבקש מכם לאמת שאתם הבעלים של העסק. 

האימות יכול להגיע במספר צורות;

  1. אימות באמצעות שיחת טלפון,
  2. אימות באמצעות הודעת SMS,
  3. אימות באמצעות הודעת אימייל
  4. אימות באמצעות מעטפה בדואר לכתובת העסק שסיפקתם ובה הקוד, שאותו תצטרכו להקליד בסופו של תהליך.

אם לעסק שלכם יש יותר מנקודת שירות אחת (כמו סניפים, משרדים או שלוחות) תוכלו להקים עבור כל מיקום נקודת שירות על המפות של גוגל. 

ההמלצה שלי;
הורידו את האפליקציה לנייד – מפה, ובצעו את הרישום הראשוני דרכו.
רוב הסיכויים שתתבקשו לבצע אימות מיידי באמצעות שיחה או SMS.

עד להגעת המעטפה, תוכלו להמשיך ולעדכן את המידע העסקי שלכם בלוח הבקרה של גוגל לעסק שלי; 

גוגל לעסק שלי - עדכונים לשנת 2018 | Google My Business - GMB

עדכון לשנת 2018:

בשנה האחרונה הוסיפה Google מגוון רחב של תכונות חדשות לטובת קידום העסק – ואלו הפיצ'רים החדשים בגוגל לעסק שלי;

פוסטים

תכונה חדשה של גוגל לעסק שלי שנכנסה כבר בקיץ 2017, 

העלאת של פוסטים מאפשר לכם להציג תוכן ממוקד עם כותרות, תמונות מושכות את העין וכפתורי קריאה לפעולה גם יחד, בפרופיל המוצג בגוגל לעסק שלי.

הצגת פוסטים מאפשרת לכם לשתף ולעדכן ב:

  • מבצעים מיוחדים או הצעות יומיומיות 
  • להציג מוצרים קיימים וחדשים 
  • לקדם אירועים 
  • לשתף תוכן חדש באתר

אחת לחודש תקבלו מייל סיכום על החשיפה של הפוסטים הללו (תחפשו אותם בתיקיית 'עדכונים' ב-gmail שלכם)

סרטונים 

היום ניתן להעלות קבצי סרטונים, כפוסט חדש בפרופיל ה'גוגל לעסק שלי', או ישירות לגלריית הסרטונים הנמצאת תחת 'תמונות'.  (על הסרטונים להיות; באורך של עד 30 שניות ובמשקל של עד 100M, כרגע). 

נכון להיום, לא ניתן לשתף סרטונים ישירות מתוך ערוץ היוטיוב – אבל תמיד טוב ללמוד איך לקדם סרטוני יוטיוב

דף נחיתה

בעלי עסקים שיש להם אתר אינטרנט יזינו את כתובת האתר בפרופיל הגוגל לעסק שלי.
לאלו שאין אתר עסקי (עדיין) יכולים לפתוח דף נחיתה של גוגל, תחת הכתובת
business.site ולהזין את כל הפרטים החשובים, כמו: 

תיאור העסק, פרטי התקשרות, תמונות, קישורים ופרטים חשובים על העסק.
לדוגמא:
https://solo-seo.business.site/ 

שאלות ותשובות 

תכונה שמעניקה לגולשים שלכם את האפשרות לשאול שאלות ישירות מתוך תצוגת הגוגל לעסק שלי. בדרך זו תוכלו לעקוב אחר משוב הלקוחות באמצעות לוח הבקרה של גוגל לעסק שלי, ולספק תשובות לשאלות נפוצות שיוצגו ישירות בתצוגת הפרופיל שלכם.  

איך להשתמש בגוגל לעסק שלי לטובת קידום העסק שלכם? 

כשהמעטפה תגיעה (ואליי היא הגיעה אחרי שבוע ימים בדיוק!) הכנסו לקישור הזה:
google.com/verifymybusiness – והקלידו את הקוד שקיבלתם.

האימות עבר בהצלחה?

פנטסטי! 

מעכשיו יש לכם פרופיל ב'גוגל לעסק שלי' – תדאגו לעדכן אותו באופן שוטף! 

עדכון שוטף של פרופיל הגוגל לעסק שלי מהווה חלק מכריע בדירוג החיפוש המקומי!

עדכנו את הפרופיל בכל שינוי משמעותי שלקוחותיכם צריכים לדעת

  • תנו לגולשים מידע עדכני שיש לכם, כמו למשל: כתובת מדוייקת, מאפיינים לעסק, יציאה לחופשות חג, או שינויים בשעות הפעילות.
  • עקבו אחרי ביקורות גולשים, הגיבו לביקורות חדשות שהתקבלו ובקשו מלקוחות לחפש אתכם ולתת ביקורת בכרטיס העסק שלכם.
  • הוסיפו תמונות חדשות של הפעילות היומיומית שלכם
  • הוסיפו סרטונים ומדיה מאירועים שבהם את נוכחים
  • שווקו אירועים וקידומי מכירות
  • הקפידו לבקר בלוח הבקרה שלכם מידי שבוע ולעדכן בכל דבר חדש
  • והעיקר העניקו ערך חדש לגולשים שלכם – שתפו אותם בחידושים ותנו להם סיבה טובה לעקוב אחריכם.  

 

ואם אחרי המדריך הזה נתקלתם בשאלה או צריכים טיפל'ה עזרה  

צרו איתי קשר עכשיו

החלטתם שהגיע הזמן לקדם את האתר? פנו עכשיו לייעוץ או הצעת מחיר