fbpx

ההבדלים בין קידום אתרים אורגני וקידום ממומן

קידום אתרים אורגני מול קידום ממומן - מרב גבעתי Solo SEO

השיווק במדיה הדיגיטלית מורכב מפלטפורמות רבות; רשתות חברתיות, כתבות יח"צ במגזינים, פרסום בערוצי אינטרנט מסחריים וכו כן שיווק וקידום בגוגל.

הקידום בגוגל מתבסס על מילות מפתח, ומתחלק לשניים; קידום אתרים אורגני ופרסום (קידום) ממומן.

מה זה קידום אתרים אורגני – SEO ?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך של דיוק האתר שלך והתוכן שבו, המתבסס על מחקר ביטוי מפתח. המטרה של קידום אתרים אורגני הוא להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש האורגניים, כמה שיותר גבוהה.

קידום אתרים אורגני בגוגל יכול להגדיל באופן דרמטי את היקף הפעילות של העסק, בהגיעו לתוצאות העמוד הראשון, עבור מילות מפתח פופולאריות הקשורות למוצר או לשירות שלהם.

אתר אינטרנט שיקדים ויבצע תהליך אופטימיזציה באתר (התאמת האתר למנוע החיפוש של גוגל), טרם השקתו או בסמוך לו, ייעל את נוכחותו האינטרנטית, את נראות העסק ויימצא בקלות בחיפושים.

תהליך קידום אתרים מורכב ממספר שלבים לעבודה הכוללים עבודה על האתר (On Site) עבודה מחוץ לאתר (Off Site) ובניית מערך קישורים ייציב ואמין, וכל זאת על מנת להשפיע על ציון היאכות של האתר ודירוג הדף גבוה יותר על מנועי החיפוש.

גולש ממוצע המחפש מידע עבור מוצר או שירות, באמצעות מנוע החיפוש, לא יתקדם מעבר לדף התוצאות השני במנוע החיפוש בביטוי מסויים. ולכן, אם האתר שלך אינו מופיע בתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש של גוגל, ייתכן ואתה מפספס הזדמנויות לגדילה, חשיפה וליצירת קהל חדש.

מה זה קידום ממומן – PPC?

גוגל אדוורדס הוא פרסום המאפשר לך למקם את המודעה שלך בחלקו העליון והתחתון של דפי תוצאות החיפוש בגוגל, ובאתרי שותפים אחרים. מערכת הפרסום של אדוורדס עובדת בשיטת תשלום לפי קליק, כלומר, המפרסם משלם לגוגל בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה המוצגת.

המודעה יכולה להיות; מודעת טקסט, מודעת תמונה בגדלים שונים, מודעת חיוג (לניידים), מודעת פרסומת ביוטיוב (וידאו) או באנר פרסומי באתרים ואפליקציות.

המודעה תופיע בכל פעם שהגולשים חיפשו מידע באחת הביטויים שעבורם היא הוגדרה, בדף תוצאות אחד, יחד עם תוצאות החיפוש האורגני של אותו ביטוי. הגולש המזהה מודעה רלוונטית עבורו, לוחץ על המודעה, ומגיע לאתר או דף הנחיתה אותו הגדיר בעל העסק, עבור המודעה המסויימת הזו.

לחיצה של הגולש על המודעה תחייב את המפרסם, גם אם הגולש לא יצר קשר, או השאיר פרטים (יצר ליד)

ההבדל בין קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן;

יתרונות קידום אתרים אורגני:

  • חשיפה – הפרסום במנועי החיפוש של גוגל הם חינם ולאורך זמן. ההשקעה היא בתוכן בעל ערך.
  • כניסות אורגניות – חשיפה שאינה מוגבלת בכסף או בפילוח כלשהו. חשוף לכולם, בכל מנועי החיפוש בעולם
  • תוצאות לטווח ארוך – נכס שיווקי קבוע בבעלותך שנמצא קבוע ואינו "מסתיים".

חסרונות קידום אתרים אורגני:

  • תהליך ארוך טווח
    עבודה ממושכת עד לתוצאות בפועל – מינימום 3 חודשים, המצריכה תחזוקה שוטפת (בעיקר לדומיינים חדשים).  

יתרונות קידום אתרים ממומן:

  • שליטה מלאה בתצוגת הקמפיין – ניתן להשהיה או שינוי מיידי. מתאים למוצר עונתי
  • ניתן למדידה בקלות – נתוני חשיפות, קליקים, המרות שינויים במחיר לקליק.
  • תוצאות מיידיות – חשיפה מיידית לאלפי גולשים.
  • אינטראקציה מגוונת – מודעת טקסט/תמונה/וידאו/אפליקציה

חסרונות קידום אתרים ממומן:

  • תוצאות לטווח קצר בלבד – לא תופס תאוצה או "ותק".
  • חשוף להונאות – קליקים פסולים של מתחרים ומוכרים כלליים.
  • יקר מאוד – לא תמיד מניב את התוצאות הרצויות.

היתרונות והחסרונות של קידום אתרים אורגני מול קידום ממומן, למעשה, משלימים אחד את השני, ויוצרים פתרון עוטף אשר יספק לך חשיפה אופטימלית עבור העסק שלך בכמות ובאיכות תנועת הגולשים הפוטנציאליים לאתר האינטרנט שלך.

לא מגיעים אלייך לקוחות ממנוע החיפוש של גוגל?
אל תחכו – צרו קשר עכשיו!
מרב – 052-8333447

דילוג לתוכן