fbpx

מהו כלי מנהל אתרים של גוגל?

קידום אתרים זו עבודת המתבססת על התאמה מקסימלית של האתר למנוע החיפוש של גוגל.

גוגל משחררת לעיתים תקופות עדכוני גוגל המשפיעים על הדרך שבה היא מציגה את תוצאות החיפוש שלה, ולכן יש להתעדכן באופן קבוע במצב האתר ובתאימותו האופטימלית לקידום אתרים.

לצורך כך קיים כלי מנהל אתרים של גוגל – Google Webmaster Tools.

זהו שירות חינמי של גוגל, המסייע לבעלי אתרים, מכל סוג, לעקוב ולשפר את תוצאות הדירוג האורגניות של האתר שלהם במנוע החיפוש של גוגל. הוא יעיל במיוחד עבור בעלי אתרים בכלל ומקדמי אתרים בגוגל בפרט. כלי מנהל האתרים של גוגל נותן לנו פירוט ברמה הטכנית של האתר ומיידע אותנו כאשר גוגל סורק את דפי האתר ומוצא תקלה או שגיאה.

מהו המידע שניתן לקבל מתוך כלי מנהל אתרים?

  1. ביטוי המפתח שדרכם גולשים הגיעו לאתר שלכם,
  2. מיקום האתר ומספר הופעות האתר ע"פ ביטוי מחופש,
  3. כמות עמודים שנסרקו בצורה תקנית או עם שגיאה,
  4. סטטוס הביטויים בתוכן,
  5. קישורים בין דפי האתר (קישורים פנימיים),
  6. קישורים הנכנסים לאתר
  7. קישורים שבורים,
  8. תגיות מטא בעיתיות,
  9. סריקת מפת אתר
  10. הודעות אבטחה והתראות מסוגים שונים

איך מתחברים לכלי מנהל אתרים

הכנסו לכתובת הבא: http://g.co/SearchConsole (או חפשו בגוגל 'כלי מנהל אתרים של גוגל')

הכניסו את שם המשתמש והסיסמא הזהה לג'ימייל שלכם

הזינו את כתובת האתר שלכם ולחצו על 'הוסף אתר'

כדי לחבר בין האתר שלכם לכלי מנהל אתרים של גוגל יש צורך בהטמעת קוד המחבר בין השניים.

כעת תתבקשו להטמיע קוד באתר שלכם.
הטמעת הקוד היא פעולה המאמתת את היותכם בעלי האתר מול כלי מנהל אתרים של גוגל. האימות נעשה באחד מהדרכים הבאות;

  • העלאת קובץ HTML לשרת
  • תגית HTML
  • אימות מול גוגל אנליטיקס

*  במדריך הזה אדגים אימות אתר דרך תגית HTML באתר מסוג וורדפרס.

כלי מנהל אתרים מספק קוד בצורת תג HTML המכונה Google verification code, אותו יש להכניס לחלק ה-head שבאתר שלכם.

לבעלי אתר וורדפרס:

מומלץ להתקין את התוסף WordPress SEO by Yoast.
לאחר התקנה והפעלה, תחילה יש להיכנס ליש להיכנס לתוסף >> Dashboard >> לשונית Webmaster Tools.

אז מה ההבדל בין כלי מנהל אתרים לגוגל אנליטיקס?

הבדל גדול! 

קודם כל בדרך ששני הכלים האלה מספקים את המידע; בעוד שגוגל אנליטיקס עוקבת אחרי הגולשים באמצעות קוד המוטמע בראש דפי האתר, כלי מנהלי האתרים מציג את הנתונים ישירות מהאלגוריתם של גוגל.

גוגל אנליטיקס עוקבת אחרי תנועת הגולשים, נתוני כניסה, ומאיזה מקור הגיעו לאתר. גוגל אנליטיקס מספקת אחוזי נטישה, כלומר כמה זמן שהו הגולשים בדף הבית או דף נחיתה, האם נטשו את האתר או המשיכו לגלוש לעמודים פנימיים ולייצר המרה או רכישת מוצרים. בגוגל אנליטיקס ניתן לייצר מסננים ע"פ קריטריונים רבים ולהפיק דוחות מפורטים.

 

החלטתם שהגיע הזמן לקדם את האתר? פנו עכשיו לייעוץ או הצעת מחיר

דילוג לתוכן