מהי אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתריםמתחילת שנות האלפיים ועד היום, ועל פי מה שזה נראה עוד הרבה זמן, המשחק הבולט בעולם האינטרנט הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש ובפרט גוגל. שירות אופטימיזציה לאתרים למעשה גוגל היא זו שיצרה את התחום, הגדירה אותו, קבעה וקובעת בו את הכללים.

על מנת להבין מהי אופטימיזציה למנועי חיפוש וכיצד יש לבצע אותה, נסביר בקצרה למה זה חשוב ומי צריך את זה.

העולם של קידום אתרים אורגני בגוגל (להבדיל מעולם של קידום אתרים ממומן שאליו לא נתייחס במאמר רק נסביר כאן שמדובר בפרסומות בתשלום בגוגל) נוצר בשביל שגולשים יקבלו בגוגל את התשובות הטובות והיעילות ביותר עבורם. נניח, אם אנחנו רושמים "אינסטלאטור", גוגל רוצה שנקבל בעמוד הראשון, רשימה של אתרים שעוסקים בתחום ויהיו רלוונטים עבורנו.

הדירוג הוא של רלוונטיות לגולש, ולמען הסר ספק, כך בנויה כל המערכת של גוגל מהעמוד הראשון עד העמוד האחרון. העניין הוא שבדרך כלל רק העמוד הראשון נחשב, מעטים מהגולשים ממשיכים לעמוד השני או מעבר אליו. מאחר ויש רק 10 תוצאות בעמוד הראשון, אזי שבשביל להגיע אליו, אנחנו צריכים לעבוד על פי הכללים והדרישות של גוגל, בשביל שהם יעזרו לנו להתקדם ולהגיע לעמוד הראשון, ואז נזכה לחשיפה גדולה יותר ונהנה מכמות גולשים רבה.

כיצד מתבצעת אופטימיזציה למנועי חיפוש?

למעשה יש 3 מסלולי עבודה שיש לקיים בו זמנית.

א. התאמה האתר למנוע חיפוש
(אופטימיזציה) או ב'גוגלית' נגישות לגולש – הרעיון של אופטימיזציה של אתרים הוא שהאתר יהיה נגיש לגולש. זה בא לידי ביטוי בכותרות באתר, מהירות טעינת האתר (עמוד בית ועמודים פנימיים), התאמה למובייל, תמונות, וכדומה. לשם כך האתר צריך להיבנות מראש כשיש יכולת לבצע בו אופטימיזציה למנועי חיפוש. זאת להבדיל משני הסעיפים ההבאים שנוצרים בעבודה שוטפת לקידום האתר.

ב. קישורים
אתר שרוצה להתקדם במנוע החיפוש של גוגל חייב להיות מקושר בקרב אתרים אחרים, רלוונטיים לתחום שלו. כלומר, הוא צריך להופיע בכמה שיותר עמודי בית או עמודים רלוונטיים מהתחום שלו באתרים אחרים. הרעיון הוא, שאם אתר מוצג באתרים אחרים, זה אומר שהוא אתר חזק, שאחרים רוצים להיות בקשר איתו. מה שחשוב לשים לב אליו הוא, שהאתרים חייבים להיות קשורים בנושא והאתר שאליו אנחנו מקושרים, צריך להיות אתר חזק עם דירוג גבוה בגוגל.

ג. תוכן
באינטרנט, התוכן הוא המלך. ככל שיש יותר תוכן באתר כך הסיכוי שלו להצליח גדול יותר. החומר צריך להיות מקורי, מעניין, רלוונטי לגולש, ומעודכן. גוגל יודע להבחין בין תוכן מקורי לתוכן משוכתב, בין תוכן אמיתי לתוכן שמיועד רק לשם "מילוי האתר". לכן חשוב להקפיד על תוכן שישמש את הגולש, תוך שימוש מושכל במחקר ביטוי מפתח נכונים לשיווק העסק שלך

תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש הוא תהליך ארוך, משתנה, הכללים שהיו בו בתחילת הדרך אינם דומים לכללים היום, גוגל משנה את האלגוריתמים של מנוע החיפוש אחת לכמה חודשים ומשנים את כללי העבודה על אופטימיזציה לעיתים קרובות. בשביל להישאר דרוכים ועל מנת שהאתר לא ירד במיקומים וימשיך ליהנות מחשיפה גדולה, יש צורך להישאר מעודכן ולעבוד עליו כל הזמן.