מהי אופטימיזציה לאתרים

אופטימיזציה לאתריםמתחילת שנות האלפיים ועד היום, ועל פי מה שזה נראה עוד הרבה זמן, המשחק הבולט בעולם האינטרנט הוא אופטימיזציה למנועי חיפוש ובפרט גוגל. שירות אופטימיזציה לאתרים למעשה גוגל היא זו שיצרה את התחום, הגדירה אותו, קבעה וקובעת בו את הכללים.

על מנת להבין מהי אופטימיזציה למנועי חיפוש וכיצד יש לבצע אותה, נסביר בקצרה למה זה חשוב ומי צריך את זה.

העולם של קידום אתרים אורגני בגוגל (להבדיל מעולם של קידום אתרים ממומן שאליו לא נתייחס במאמר רק נסביר כאן שמדובר בפרסומות בתשלום בגוגל) נוצר בשביל שגולשים יקבלו בגוגל את התשובות הטובות והיעילות ביותר עבורם. נניח, אם אנחנו רושמים "אינסטלאטור", גוגל רוצה שנקבל בעמוד הראשון, רשימה של אתרים שעוסקים בתחום ויהיו רלוונטים עבורנו.

הדירוג הוא של רלוונטיות לגולש, ולמען הסר ספק, כך בנויה כל המערכת של גוגל מהעמוד הראשון עד העמוד האחרון. העניין הוא שבדרך כלל רק העמוד הראשון נחשב, מעטים מהגולשים ממשיכים לעמוד השני או מעבר אליו. מאחר ויש רק 10 תוצאות בעמוד הראשון, אזי שבשביל להגיע אליו, אנחנו צריכים לעבוד על פי הכללים והדרישות של גוגל, בשביל שהם יעזרו לנו להתקדם ולהגיע לעמוד הראשון, ואז נזכה לחשיפה גדולה יותר ונהנה מכמות גולשים רבה.

אז מה זה אופטימיזציה? 

מנוע החיפוש של גוגל סורק אתרים כל הזמן. הוא מתעדכן ומעדכן את מאגר הנתונים שלו בכל פיסת מידע חדשה שעלתה לרשת, מכל מדינה ובכל שפה. בים המידע הזה נמצאים כל מיני סוגי אתרים; אתרי חדשות, אתרי נישה, אתרי תדמית, אתרי בלוג, אתרי רשתות חברתיות, אתרי מסחר ועוד ועוד ועוד.. וככל שקצב ההתפתחות הטכנולוגית גדלה כך גם כמות המידע באינטרנט.

כדי שאתר אינטרנט יוכל להיחשף לקהל יעד נכון, גוגל צריך להבין במה האתר עוסק, ולמי הוא מכוון. אם גוגל ידע מה האתר שלך מציע, הוא ידע להציג אותך לקהל המתאים. וכדי שגוגל ידע מה אתה מציע, האתר צריך לדבר 'גוגלית', כלומר אתר אינטרנט צריך 'לדבר' בשפה שגוגל מבין, ולא, הכוונה לאו דווקא לשפה עברית, אלא לשימוש והגדרת עמודי האתר שלך באמצעות ביטוי מפתח נכונים בשפה שהגולשים הפוטנציאלי שלך מחפש (או בשמו המוכר מחקר ביטוי מפתח). לפעולת התאמת האתר למנוע החיפוש של גוגל קוראים: אופטימיזציה. 

כיצד מתבצעת אופטימיזציה למנועי חיפוש?

מחקר מילים – הבסיס לעבודה והתאמה של עמודי האתר. חשוב ללמוד ולהכיר את ביטויי המפתח הרלוונטים ביותר לתחום העיסוק של האתר, כלומר מהם הביטויים שהגולשים יחפשו כדי למצוא את האתר שלך, ועל ידי כך להגדיר מהו עמוד המטרה שאותו נרצה לדייק לגוגל – בחיפוש עבור שאילת מסויימת.

על מחקר ביטויי מפתח תוכלו לקרוא יותר בהרחבה – כאן.

חיבור האתר לכלים של גוגל – חיבור האתר לכלי מנהל אתרים של גוגל ולגוגל אנליטיקס, לצורך מעקב תקין של האתר, וקבלת אינפורמציה אודות הביטויים אותם הגולשים חיפשו, למשל: אילו עמודים מהאתר גוגל מציג הכי הרבה (דף הבית או דף אחר), כמה פעמים הציג בתקופה נתונה, מאילו אתרים, חוץ מגוגל, הגיעו לאתר שלך, ועוד שלל נתונים מהם ניתן להסיק מסקנות שיווקיות חשובות ולתכנון טוב יותר את אסטרטגיית השיווק של העסק.

תוכלו לקרוא עוד על:
כלי מנהל אתרים של גוגל 
גוגל אנליטיקס

האופטימיזציה – עבודת נמלים, אך משתלמת!

אופטימיזציה, או ב'גוגלית' נגישות התוכן לגולש – הרעיון של אופטימיזציה לאתרים הוא שהאתר יהיה נגיש לגולש. זה בא לידי ביטוי בהגדרה מדוייקת של כותרות עמודי האתר ותיאורי העמודים, כותרות התוכן, הגדרות מדיה, קישורים פנימיים בין עמודי האתר, המצביעים לגוגל על היררכיה וחשיבות העמוד, מהירות טעינת האתר (עמוד בית ועמודים פנימיים), התאמה למובייל, ועוד. אם אפשר, האתר צריך להיבנות מראש כשיש יכולת לבצע בו אופטימיזציה למנועי חיפוש. 

האופטימיזציה מתבצעת פעם אחת לאתר. לאחר מכן יש להקפיד שכל עמוד או תוכן חדש שעולה לאתר, יעלה בצורה מותאמת ומדוייקת.

אם החלטת שאופטימיזציה זה נחמד וטוב – אבל בתחום התחרותי שלכם אתם חייבים קידום אורגני לאתר – צרו עימי קשר ואבחן את האתר שלכם.

מה עושים עוד בקידום אורגני שלא עושים באופטימיזציה לאתרים? 

אחרי שאתר עבר דיוק והתאמה מלאה למנוע החיפוש של גוגל, לצורך קידום אורגני יעיל, יש לפעול באופן שוטף בשני מישורים; 

תוכן

באינטרנט, התוכן הוא המלך. ככל שיש יותר תוכן באתר כך הסיכוי שלו להצליח גדול יותר. החומר צריך להיות מקורי, מעניין, רלוונטי לגולש, ומעודכן. גוגל יודע להבחין בין תוכן מקורי לתוכן משוכתב, בין תוכן אמיתי לתוכן שמיועד רק לשם "מילוי האתר". לכן חשוב להקפיד על תוכן שייתן ערך חדש ומעניין לגולש, תוך שימוש מושכל במחקר ביטוי מפתח נכונים לשיווק העסק שלך.

יצירת תוכן מיועד לאתר, אך גם מחוצה לו.

קישורים נכנסים

אתר שרוצה להתקדם במנוע החיפוש של גוגל חייב להיות מקושר באמצעות קישור לחיץ, מאתרים אחרים הרלוונטיים לתחום שלו. כלומר, הוא צריך להופיע באופנים שונים (שם, קישור, אזכור ועוד) בכמה שיותר עמודי תוכן או עמודים רלוונטיים מהתחום שלו, כמו; אתרי תוכן ומאמרים, אתרי מקומונים, אתרי נישה של חדשות בתחום, החלפות קישורים מאתרים בעלי מקצוע משיק או משלים, ומענה לפורומים וקהילות בעלות כמה שיותר פעילים עם תנועה רבה ככל שאפשר.

 

שלב האופטימיזציה למנועי חיפוש הוא השלב הראשון בתהליך ארוך, משתנה, הכללים שהיו בו בתחילת הדרך אינם דומים לכללים היום, גוגל מעדכנת את האלגוריתמים של מנוע החיפוש אחת לכמה חודשים ואלו מחדדים את כללי העבודה על אופטימיזציה לעיתים קרובות. בשביל להישאר דרוכים ועל מנת שהאתר לא ירד במיקומים וימשיך ליהנות מחשיפה גדולה, יש צורך להישאר מעודכן ולעבוד עליו כל הזמן.

 

החלטתם שהגיע הזמן לקדם את האתר?

פנו עכשיו לייעוץ או הצעת מחיר;

לפנייה באמצעות טופס יצירת קשר – לחץ כאן